zaterdag 16 februari 2019

Vorige week besloten om na ruim twee-en-half jaar stilte dit blog nieuw leven in te blazen. Dus...bij deze:)

Ik ben begonnen aan drie portretten (80x70cm) Ik wil ze zo eenvoudig mogelijk houden. Geen attributen, geen omgeving...alleen het gezicht van een vrouw. Ik weet nog niet precies wat ik wil. Wat wel duidelijk is dat het over rust en sereniteit gaat. Nadat ik vorige week de eerste lagen opgezet heb met veel groen en blauw, heb ik vandaag een transparante lichte laag over het gelaat gezet. Ik schilder de groene onderschildering niet helemaal weg omdat ik het groen zo mooi vind doorwerken in de schaduw. Ik vind dat zo prachtig in portretten van Giotto.
Als laatste ben ik vandaag begonnen met het lichter maken van de achtergrond zodat het portret zich er los van maakt. Het werk begint nu een bijna fresco achtige uitstraling te krijgen...benieuwd waar het me gaat brengen. 

Portret #1



Portret #2





Portret #3

 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten